Facebook je naupravičeno zaračunal oglaševanje in kako smo to rešili
Facebook je naupravičeno zaračunal oglaševanje in kako smo to rešili

Facebook je naupravičeno zaračunal oglaševanje in kako smo to rešili

Pred nekaj meseci, točneje aprila letos, sem vprašala podjetnike, če imajo težave s Facebookom pri oglaševanju, če jim kaj kradejo denar z računa in so večina rekli da ne, čeprav neodločno. V glasu se jim je poznalo, da niso gotovi razen tistih, ki s tem načinom služijo veliko denarja. Nekateri podjetniki so priznali, da so opazili, da jim Facebook trga za računov neupravičeno zelo majhne zneske po nekaj Evrov in da s tem niso zadovoljni, zato so pogosto oglaševanje prekinili, tretji so se s tem sprijaznili in ne računajo, koliko jim to pobere denarja na leto. Nam ni vseeno, pomemben nam je čisto vsak cent. Osebno bi rajši ta denar podarila nekomu, ki ga res potrebuje ali pa sebi kupila kaj koristnega. Novo spletno kamero na primer, saj je stara že odpovedala po 17-ih letih uporabe.

Nekatera podjetja ne vedo, da imajo težave s platformo Facebook

Ugotovila sem, da nekateri sploh ne vedo, da imajo težave. Največkrat gre za zaposlene, ki delajo v podjetjih z oglaševalskimi kampanjami, ki nimajo stika z računovodstvom, vodstvo pa tega ne preverja. Računovodstvo pa seveda ne ve, koliko kampanj in za koliko denarja je zaposleni digitalni mojster naročil, saj se zaradi preobilice dela to ne spomni preveriti niti ne vedo, da je lahko kaj narobe, zaupajo marketerju. Polagam na srce, velja to preveriti, če ste lastnik podjetja in oglašujete na platformi Facebook. Marsikaj zanimivega lahko ugotovite, in denar, ki vam zdaj odteka, lahko pametno investirate v kaj drugega. Tudi v izobraževanje zaposlenega.

V Izobraževalnem društvu za medije smo se odločili, da investiramo majhne, nekaj evrske zneske v razvijajoče se kripto valute. S tem dosežemo to, da če dolgoročno tak projekt uspe, bomo veliko zaslužili, če pa ne, se lahko žetone proda in v primeru, da projekt propade nenadoma, nismo veliko izgubili. To je tudi naš dragoceni način učenja investiranja, ko bomo finančno samostojni in bomo imeli večje količine denarja. Vsak projekt pa seveda preverimo detajlno, do najmanjše potankosti in se jih lotimo šele, ko jih kakšna uspešna oseba, ki ji sledimo, prej preizkusi. Zaenkrat nam gre res odlično, male zneske smo kar potrojili od aprila do sedaj.

Facebook

Kako smo začeli in takoj nehali oglaševati na platformi Facebook

Imeli smo osebo, ki se je prostovoljno javila, da nam bo pomagala pri promociji in digitalnem oglaševanju. Ker sama nisem imela s tem izkušenj, sem seveda zaupala in pustila osebi proste roke. Kar se tiče financ, jih imam rada pod nadzorom, zato imam samo jaz kartico od društvenega računa.

V tistem času sem tisti osebi tako zaupala, da sem ji dovolila kartico, ki pa je ni nikoli uporabila, to smo takoj preverili na banki. V Facebook oglaševalskem računu sem povezala kartico na moje ime z računom društva in plačala 20 Eur za nekajdnevno oglaševanje. Prostovoljec je nastavil vse parametre, spisala sem besedilo in uredila fotografijo in akcija je stekla. Ni pa imela nobenih učinkov, zato sem se odločila, da v to smer ne bomo več vlagali in na vse skupaj pozabila. To je bilo avgusta leta 2019. Takrat sem se odločila, po nasvetu mentorja g. Roberta Roliha, da se posvetim učenju prodaje, zato sem se zaposlila v telefonskem studiu.

Heker vdre v našo bančno kartico

Nisem bila pozorna na izpiske društva, ker nismo poslovali in se dejansko ni nič dogajalo, plačevali smo tekoče stroške in to je bilo to. Veliko sem delala na trženju in sem se samo temu posvečala. Ko nisem delala, sem prebirala številne knjige o telefonskem trženju in prodaji, gledala videe s področja prodaje in spraševala mentorje. Pridobili smo še mentorico Petro Knez Bahor, ki mi je redno odpirala oči in me vodila po trnovih poteh telefonske prodaje.

Aprila letos 2020 sem odprla izpisek z banke in ugotovila, da nam FB zaračunava oglase. Še na dveh izpiskih je bilo enako. Takoj sem seveda odreagirala, odšla na banko, kjer so blokirali društveno kartico in izdali novo. Podala sem reklamacijo ter priskrbela dokaze, da nihče od nas ni naročil nobenih oglasov. Oseba, ki je imela kartico od društva, mi jo je lansko leto septembra vrnila. Na banki smo jo takoj blokirali, torej ni imela dostopa do računa. Ko sem preverjala Facebook račun, ni bilo zaznanih nobenih aktivnosti niti ni bilo izdanih nobenih računov. To so bili ključni podatki za banko, dokazila, da mi nismo krivi za dogajanje.

Hkrati se je zgodila še ena nenavadnost. Ko sem enemu podjetju plačala za produkt preko Pay Pal kartičnega sistema, ki so ga edinega imeli na razpolago, se je zgodila nenavadna transakcija z istim zneskom z računa dol in nazaj na račun društva. Edino, kar je bilo možno ugotoviti, da je bilo zaračunano in nakazalo z Bank of America. Niti na naši banki niso vedeli, zakaj gre, mi pa z Ameriko nismo nikoli poslovali. Šele ko sem to raziskovala in spraševala ljudi, ki bi to lahko vedeli, sem dobila eno pojasnilo. In sicer, da je verjetno Pay Pal s tem malim zneskom preveril, če je kartica še aktivna, preden sem plačala produkt podjetju preko Pay Pala. Vendar smo enkrat to že doživeli in je jasno pisalo na izpisku, translaciji, da gre za Pay Pal, v tem primeru pa tega ni bilo.

Kako smo rešili problem z bančno kartico, na katero so vdrli

Na banki so mi pojasnili, da so se v času korona krize pojavili taki in podobni napadi na bančne kartice. Navedli so mi primer gospoda, ki so mu s kartice ukradli 10 tisoč evrov v več manjših zneskih in sicer naj bi plačeval v Franciji v majhnih butičnih trgovinah z modnimi oblačili. Gospod seveda v času korona krize ni mogel nikamor potovati in ni bil v teh trgovinah, ga tudi niso zanimale. Z bančnih računov je bilo razvidno, da ima ta oseba druge nakupovalne navade. Kako je bil okraden, na banki ne vedo. Banka mu je denar povrnila.

Banka se ne ukvarja z zneski, manjšimi od 15 eur, v tem pogledu smo imeli srečo, da se je banka z nami ukvarjala, saj so bili ukradeni zneski malo nad 15 Eur in 20 Eur. Skupaj so nanesli toliko, da bi lahko plačali naše stroške poslovanja v enem mesecu. Ker denar težko prislužimo in nam pomagajo tudi donatorji, smo se čutili odgovorne to rešiti. Pa še naučili smo se veliko brez dvoma.

Kako smo ukrepali?

Prvi korak, ki sem ga naredila, je bil, da sem ukinila Facebook oglaševalski račun. Še prej pa skrbno shranila vsa dokazila v elektronski in papirni obliki, da zadnjih 90 dni nismo ničesar zahtevali ali naredili in oglaševali na Facebooku. Od mentorja, ki oglašuje na FB sem izvedela, da je nek način, da lahko to reklamiraš, ampak je za čakat zelo dolgo časa, da Facebook odgovori. Poiskala sem to, mukoma našla na FB straneh in napisala reklamacijo ter priložila vsa dokazila. Zahtevala sem tudi račune za te akcije. Nobena številka v našem FB računu in na obračunih na banki se ni ujemala. Ko sem zaključila in poslala po e-pošti prek obrazca reklamacijo na FB z označbo suma zlorabe, se je odprlo pop up okno z napisom, da imajo toliko dela, da ni nujno, da vsakemu tudi odgovorijo.

In niso mi odgovorili nikoli.

Na Facebook se je obrnila tudi banka, saj so zahtevki za plačila oglaševanja prihaja iz Facebook podjetja. Ker po nekaj mesecih na banki niso dobili odgovora, so po lastnih pravilih se odločili, da upoštevajo reklamacijo in nam denar sprostijo nazaj na račun. Težavo bodo zdaj naprej s Facebookom reševali sami.

Iskanje rešitev

Po pogovoru v banki sem ugotovila, kako zelo je ta sistem nezanesljiv in ranljiv. Zato sem se odločila narediti ukrepe. In sicer, najprej sem na novi kartici vse blokirala ter omejila vse zneske za dvig. To je sicer nerodno za podjetje, ki dnevno plačuje s kartico. Zato to za podjetja ni rešitev. Je pa dobro, če imate možnost na svoji banki, da aktivirate obvestila, kaj se s kartico dogaja. Zdaj dobivam sms sporočila, elektronska sporočila in izpiske takoj na mobilni telefon in računalnik, tako da vem v trenutku, da se je nekaj zgodilo in to nemudoma tudi preverim.

Druga praktična rešitev je bila, da sem na banki naročila predplačniško kartico. Z njo plačujem lahko povsod in je primerna tudi za plačevanje v spletnih trgovinah. Njena velika prednost je, da gor nakažem samo toliko denarja, kot ga mislim porabiti. Če ga potrebujem več, preko mobilne banke na android mobilnem telefonu v nekaj minutah prispe na račun kartice znesek, ki sem ga nakazala. S predplačniške kartice lahko dol snamem denar enako v nekaj minutah.

Ta kartica mi je pred kratkem rešila problem, še preden se je sploh razvil z neko drugo spletno stranjo, kjer bi mi lahko z računa pobrali precej denarja, če bi bil na kartici. To spletišče ni imelo nobene odzivne podpore. Dobila sem samo obvestilo, da naj napolnim bančni račun, ker je prazen. Nisem pa mogla niti izbrisati svojega uporabniškega računa, ki sem ga kreirala na tej strani, te možnosti enostavno ni bilo, podpora pa se ni javljala. Dejansko sem to storila za preizkus.

Ukrepanje banke

Naučila sem se, da lahko spletišče zgleda super, pa se lahko ujameš v past, iz katere nič ne moreš, ker naj bi vse podpisal a preklicati ne moreš več tega, kar si kliknil. Ker nisem mogla rešiti zadeve, sem se obrnila na banko. Banka je blokirala to spletišče in podjetje ter zahtevala, da nehajo pošiljati naloge na moj račun, kar se je tudi zgodilo. Šele po tem po nekaj dneh sem na tej spleteni strani videla obvestilo podpore, da so mi na mojo zahtevo brisali račun. Če ne bi imela prazne predplačniške kartice, bi mi z računa pobrali več kot 2000 Eur. Toliko zahtevkov so nam namreč poslali, ki so bili zavrnjeni, ker na kartici ni bilo denarja. Kako bi ta denar dobila nazaj z nekega ameriškega podjetja, res ne vem.

Kako naprej?

Z novo tehnologijo in korona krizami bomo vedno več morali uporabljati spletne storitve. Ta pa je tako v povojih, da je zelo ranljiva. Mi moramo biti ozaveščeni, kako se lahko zaščitimo in preventivno ukrepamo. To je potrebno narediti še preden izgubimo denar, ki ga težko ali pa nikoli ne dobimo nazaj. Opazila sem, da so se med krizo hekerji in drugi zlonamerneži tako dobro razvili, da njihovi nelegalni posli super cvetijo. V primeru, da ste v dvomih, kar se tiče delovanja na spletu, se lahko obrnete na naše društvo. Pomagali vam bomo, da boste na spletu čim bolj varni. Potrebujete malo več znanja in izkušenj.

Še en nasvet za konec. Od kar mobilni telefon uporabljam za plačevanja, delo z banko in tudi kripto valutami, borzami in e-denarnicami za žetone, sem morala poskrbeti za varnost. To sem storila tako, da imam zelo odloga in komplicirana gesla, ki niso shranjena na telefonu ali računalniku. Poleg tega uporabljam slovenski protivirusni program Nod32 na vseh napravah, ki je za moje prejme že desetletja najboljši na trgu in ni drag. Je odličen, ne spušča notri virusov, preverja vsa plačilna sredstva, blokira vse sumljivo. Hkrati pa dovoljuje napravam, da delujejo hitro in nemoteno. Zelo priporočam. Za upokojence in neprofitne organizacije imajo posebne popuste.

Dodaj odgovor

sl_SISlovenian