Petra Knez Bahor in telefonsko trženje gresta z roko v roki, dejansko sta neločljiva. Petra Knez Bahor je oseba, ki resnično obvlada telefonsko trženje in se je do tega dokopala preko grenkih in zahtevnih izkušenj. Izuri prodajne in klicne centre, kot so na primer na uglednem podjetju Triglav.
V svoji knjigi Katerih 7 točk prodajnega pogovora postavi vaš brand v srce vaših strank govori o učinkovitih korakih do uspešne telefonske prodaje. Petra Knez Bahor pravi, da je v ta posel zašla po naključju kot študentka, da je še to delo poskusila in ta poskus traja že več kot petnajst let. Skoraj so jo prepričali, da za to delo ni primerna, pa je vztrajala in danes je zasluženo mama številnim vplivnim klicnim centrom, ki jih je postavila na noge in z njimi naredila prodajni preboj. V knjigi iskreno pove, da ni bila vedno tako uspešna in kakšne napake je naredila z namenom, da bi nam ostalim olajšala pot. In kako Petra Knez Bahor vpliva na naše društvo, preberite v nadaljevanju, saj je zgodba izjemno poučna za začetnike, kot tudi za stare mačke v prodaji.
Začelo se je pred enim letom
Eno leto je minilo od dneva, ko sem bila sprejeta v podjetje, kjer smo po telefonu prodajali telekomunikacijske storitve. Kaj je botrovalo tej odločitvi? Robert Rolih mi je svetoval, da se najprej v društvu usmerimo v prodajo, torej v učenje o prodaji, ko to obvladamo, lahko gremo naprej. Pojasnil je, da je prodaja temelj, na katerem sloni preživetje vsake organizacije, saj ni dovolj, da imamo super ideje in produkte, treba je to znati prodati.
V društvu smo naredili analizo in ugotovili, da nam finance močno nihajo, kar ne pomeni ravno dobre prodaje. Pravzaprav do takrat na to nismo sploh gledali tako. Staknili smo še bolj glave in prišli do tega, da verjetno prodaja ne bo dovolj. Zato smo se odločili, da investiramo v sebe tako, da plačamo tečaj za investiranje ter začnemo tudi s tem. Naš mentor Robert Rolih je fenomenalen mentor z lastnimi velikokrat bridkimi izkušnjami, veliko volje in vztrajnosti ter visokimi merili ter vrednotami.
Oba vodja društva sva se udeležila praktičnega seminarja in začela z zelo skromnimi sredstvi, ki se štejejo v posameznih evrih, toliko, kolikor sva si lahko privoščila, če je kaj ostalo od tega, da nabaviva osnovne zadeve za življenje in investirava v razvoj društva, kar počneva že 15 let z namenom pomagati mladini. Tako sva se pred enim letom odločila, da sodelavec študira in se izuri v investiranju, jaz pa v trženju. Sodelavec je kmalu zajadral v kriptovalute, kjer sva oba dandanes in je to postal en zaresen posel.
Trženje in telefonski marketing
Ko sem bila pred enim letom na razgovoru za delo v klicnem centru se nisem zavedala, da mi je prijazna in odločna kadrovnica dobesedno prodala delovno mesto, sanje, vizijo, ki sem si jo takrat v trenutku ustvarila in je izgledala dosegljivo. Še več, prepričana sem bila, da lahko s pridnim delom in učenjem kaj hitro v treh mesecih dosežem in presežem najboljše v podjetju. Če takrat ne bi tako mislila, ne bi niti poskusila, saj gre plačilo od ničle in kolikor zaslužiš pač zaslužiš. Ni pa bilo tako in po enem letu sem spoznala, da mi je ta oseba dobro prodala moje lastne sanje. To smo nekako prodajali tudi preko telefona, kar pa sem ugotovila, se ne obnese najbolje. Na ta način ne obdržiš ne zaposlenih ne strank. Petra Knez Bahor mi je po telefonu povedala, da je zaposleni pravzaprav prva stranka podjetja.
Uvajanje in plavanje v bazah
Še danes se spomnim, uvajanje je trajalo en dan in potem nekaj ur poslušanja sodelavce ter že kar klicanje, vržena v vodo sem čofotala okoli sebe in skušala plavati. Strah je bil neizmeren, pred porazom, pred neuspehom, pred zavrnitvami, pred ne vem še čim, strahovi so privreli na plano vsi naenkrat za vseh petdeset let za nazaj. Nisem mogla verjeti, da je vse to v meni.
Pridno sem brala knjige o prodaji, se analizirala, spraševala mentorje v podjetju in splavala. Začetek je bil super, prodala sem več kot nekajletni uslužbenci v podjetju, nekaj časa je tako bilo in nato grozen padec. Nič. Tema. Mrk. Niti slučajno mi ni bilo jasno, kaj je narobe. Poslušala drm nasvete, brala knjige, spraševala, pa nič. Enkrat je šlo super, drugič slabo. Največkrat slabo. Večkrat sem se zavrtela v krogu in vsakič bolj obupala.
Enkrat pa se je v podjetju pojavila rdeča knjiga o telefonski prodaji z naslovom Katerih 7 točk prodajnega pogovora postavi vaš brand v srce vaših strank, avtorica pa je Petra Knez Bahor. Komaj sem čakala, da pridem domov. Ko sem začela knjigo brati, sen ugotovila že na prvi strani, da potrebujem prav takega mentorja, potrebujem Petro Knez Bahor. Globoko sem zavzdihnila in iskreno pomislila, da bi Petro prosila za donacijo, da bi mi pomagala naučiti se telefonske prodaje za društvo in študente, ki jih bom potem učila naprej. Ker sem zelo vešča pisanja, klicanja pa ne, sem ji raje pisala. In čez nekaj časa, je prispelo elektronsko pismo.
Petra Knez Bahor postane moja mentorica
Juhej, kakšno veselje in navdušenje, Petra Knez Bahor je pristala na to, da bo moja mentorica. Komaj sem čakala najino prvo srečanje. In zgodilo se je. Petra me je večinoma poslušala. Danes vem, zakaj. Prodaja je komunikacija. Prodaja je poslušanje. Najbolj me je presenetilo to, da je iz mojega govora, glasu skratka iz tega, kar je slišala po telefonu razbrala, kje je moj problem in mi dala zelo jasna in kratka pojasnila ter jasne in natančne napotke za moje delo na sebi. Nič izlivanja čustev, povsem umirjena in jasna komunikacija, pa iskrena, zelo, zelo zelo iskrena. Pravo olajšanje.
NEji in zavrnitve
Prvi mesec in še nekaj mesecev za tem sem se učila sprejemati zavrnitve. Trenirala sem svoj šibek boječ glas ter mašila v govoru, vsak je lahko čutil neodločnost. Bi vi kupili od take osebe? Jaz ne. Zakaj bi torej kupila od same sebe? Ko se to vprašaš, prideš na realna tla.
S Petro Knez Bahor sva se slišali vsak mesec. Petra je ugotovila napredek in kje moram še delati na sebi, spet kratka in jasna pojasnila, pravi balzam. Točno je vedela, s čim se spopadam in kje imam težave ter kaj naj počnem, da se bom izurila. Ni mi podajal rešitev, ker sem jih morala najti sama, podajal mi je lastne bogate izkušnje in to sem potrebovala, kar nisem dobila v službi. Neskončno, res neskončno pa sem hvaležna za to službo, za vse težave, ki sem si jih nakopala zaradi tega, ker sem padla res v neko najbolj ne prodajno možno situacijo. Predvsem sem se učila, kako se ne dela in kaj pomeni podjetje s slabo poslovno prakso.
Petra Knez Bahor me je naučila, da to, kar počnemo, je način prodaje, ki je že zdavnaj opuščen pri podjetjih z dobro poslovno prakso. Strankam je potrebno prisluhniti, dati dihati, dati vedeti, da imajo zadevo pod nadzorom, da bodo dobili pošteno kupčijo. Potrebno jih je poslušati in zaznati vsako mikro spremembo, znamenje, ki da vedeti, kje na poti sva s stranko. Roko na srce, tega še vedno ne obvladam.
Rdeči karton za pritoževanje
Tretji in četrti mesec sem se odvadila valiti krivdo za mojo ne prodajo na okolico, bazo, ljudi, mentorje, menstruacijo, hrano, prepih in še kaj bi se našlo. Prevzela sem odgovornost, da ne znam prodajati, da se učim in znova ter znova ter znova začenjala od začetka. Po Petrini knjigi sem si naredila analizo, razpredelnico, kjer sem za vsak klic beležila, ali sem se držala postopka ali ne in kaj kmalu sem sama opazila vzorec, kje sem šibka ter to izboljševala.
Knjigo sem predelala kar trikrat, pa še jo bom večkrat. Petra Knez Bahor je v knjigo Katerih 7 točk prodajnega pogovora postavi vaš brand v srce vaših strank? napisala na prisrčen, jasen, kratek in razumljiv način brez olajšav tako, da jo res lahko razume vsak. Močno priporočam. Je tanka ampak je v njej toliko znanja, veščin za izuriti, da, vsaj pri meni, še vedno traja proces in jo uporabljam. Petra mi je enkrat po telefonu dejala, da gre pri vsakem prodajalcu razvoj drugače. Vsak pa mora skozi enake tegobe prodaje, dokler se ne izuri vendar ima vsak svoj tempo ter vrstni red razumevanja.
Vsakič, ko sem že obupala, da se bom naučila, mi je Petra pomagala z novimi navodili, ki so mi dala nov smisel ter voljo za delo naprej. Ne morem povedati, kako dragocen čas je to bil zame. Vsak bi to moral izkusiti sam. Naletela sem na blokade in ovire znotraj sebe, katera so skozi življenje postala moja navada in se jih nisem zavedala. Nekatera sem že odpravila, mukoma, s težavo sem se od dresirala, nekatera se še pojavljajo.
Delo od doma
Zanimivo je bilo to, da ko sem delala od doma v miru, ko sem lahko eksperimentirala in bila bolj naravna, sem bila uspešnejša kot v pisarni. Nekaterim prodajalcem pa ravno to manjka. Petra Knez Bahor mi je enkrat omenila, da ko je preučevala prodajne in klicne time zunaj naših meja, večinoma delajo prav od doma. To je njihova stalna praksa in se je njihova produktivnost močno zvišala. Slovenijo je v to pahnila šele zoprnija s Korona virusom. Ponekod so delo od doma nadaljevali, drugod pa ne.
Petra v svoji knjigi pravi, da dobrega prodajalca ne dobiš na trgu, ampak ga razviješ. Osebno si želim naleteti na tako podjetje. Sem pa ugotovila, da ni vseeno, kakšen produkt prodajam in kakšna je poslovna praksa podjetja.
Kako naprej z društvom?
Vsekakor se še naprej učim prodaje, zdaj na naših produktih. S študenti smo pred nekaj dnevi zaključili lansko prakso in začeli z novo, o čemer pa bom napisala poseben članek. Lovimo se še, ne gre še najbolje in potrebujemo tako mentorsko kot finančno pomoč, da speljemo zadeve v naslednjih letih. Predvsem tako, da se preko napak in neuspehov naučimo, kje je prava pot za prodajo in podjetništvo ter finančno samostojnost. Naši študenti so vsi tudi drugje zaposleni, tako da je kar pestro vse skupaj uskladiti. Naša študentka na praksi dela tudi v klicnem centru kot pomoč strankam, kjer se uči komunikacije.
Ena od uspešnih sodelavk prodajalk mi je enkrat dejala, ko je videla, kako me neuspehi potarejo, da je neuspeh del uspeha in da brez tega ne gre. Od takrat dalje sem na to bila zelo pozorna in je imela prav. Tudi, ko poslušam uspešne poslovneže na internetu večkrat slišim, da se veselijo padcev, kriz, neuspeha, ker se potem še bolj razvijejo in postanejo močnejši, uspešnejši, bolj bogati. Glede na to, koliko neuspehov in padcev je bilo v zadnjem letu, potem lahko v prihodnosti pričakujem bajno bogastvo. Veseli bomo komentarjev tistih, ki ste že dali to skozi.
Veseli bomo tudi vaše podpore v vseh oblikah. Obiščite tole stran https://medialearn.si/partnerstvo/ in nam pišite medialearn@gmail.com ali pokličite 041 433 737 Silva. Prostovoljci in študenti vas potrebujemo.